Kundservice för fastighetsmäklare
Min säljare har inget bankid/kan inte betala digitalt, hur betalar kunden?
Om din kund inte har möjlighet för ett digitalt köp, och ingen närstående kan hjälpa till att slutföra köpet digitalt, kan du som mäklar hjälpa till att utfärda en pappersfaktura via Hemnets Kundportal.
Du gör detta genom att gå in på Mina bostadsannonser i Hemnets Kundportal och klickar in på annonsen under "väntande". Här kan du gå till "Säljarinformation" och scrolla ner till "skicka faktura för Hemnet Bas". Här kan du både själv gå in till betalflödet, om du vill betala åt din säljare, eller skicka en faktura.
När du skickar fakturan så intygar du att säljaren har godkänt Hemnets villkor för annonsering, på sidan finns även information om dokument som du kan dela med din säljare.
Fick du svar på din fråga?
Kundservice
Öppettider
Måndag - Fredag kl. 8-19
Lördag - Söndag kl. 10-14
Övriga helgdagar har vi stängt