Kundservice för fastighetsmäklare
Varför blir det fel avgift på min annons?
Annonskostnaden baseras på vilken kommun bostaden ligger i, samt vilket utgångspris som är publik på annonsen. De vanligaste anledningarna till att det blir fel avgift är något av följande:
Annonsen har fel utgångspris.
Vi kan ha fått in fel utgångspris för annonsen, dubbelkolla i ditt mäklarsystem så att det är uppdaterat med rätt pris och prova skicka över en ny uppdatering för att säkerställa att informationen kommer fram till oss.
Annonsen har inte något publikt utgångspris
Säkerställ så att du har angett utgångspriset på samtliga relevanta platser i ditt mäklarsystem, samt säkerställ så att det inte är dolt pris aktiverat, detta är vanligt när det gäller kommande försäljningar.
Annonsen saknar koordinater
I kundportalen kan du se om koordinater saknas genom att kolla på kommunen för annonsen, detta ser du antingen i Väntande listan eller inne på översikten för din annons. Om det finns koordinater så står det kommunen vid sidan av adressen, men om det saknas koordinater så står det enbart Sverige.
Du lägger till koordinater via ditt mäklarsystem. Så snart vi har fått över koordinaterna från ditt system så kommer kommunen att synas i kundportalen. När du går in på länken för att godkänna annons på nytt kan du se att priset har uppdaterats där.
Fick du svar på din fråga?
Kundservice
Öppettider
Måndag - Fredag kl. 8-19
Lördag - Söndag kl. 10-14
Övriga helgdagar har vi stängt