Kundservice för bostadssäljare
Vad gör jag om jag inte lyckas betala för min annons?
För att din annons ska kunna publiceras på Hemnet så behöver du först slutföra ditt köp via vårt digitala köpflöde, om du skulle stöta på problem under betalningen så har vi lite tips som du kan prova för att kunna slutföra köpet.
Betalning via Klarna
BankID appen öppnas inte automatiskt
Detta kan bero på att du inte har den senaste versionen av BankID appen, uppdatera din BankID app och försök igen.
Kortbetalning
- Säkerställ att ditt kort är öppet för internetköp - Detta brukar du kunna göra direkt ifrån internetbanken. Vissa banker kräver att du låser upp kortet inför varje köp eller endast under en viss tid, så även om du har använt kortet tidigare så kan du behöva låsa upp det igen.
- Använder du American Express? I dagsläget är det inte möjligt att betala med ett Amex-kort hos oss, vi rekommenderar i så fall att använda ett annat kort för betalningen.
- Säkerställ att du har täckning på kortet innan du genomför köpet.
- Signera med BankID - Vissa kortutgivare kan kräva att du signerar internetköp med ditt BankID för att minska risken för bedrägeri, om du inte har bankID så rekommenderar vi att kontakta din bank för att sätta upp detta.
Jag får ett felmeddelande
"Tekniskt fel/tillfälligt fel"
Om du får detta felmeddelande så kan du testa följande:
- Uppdatera ditt operativsystem, för bästa upplevelse rekommenderar vi att använda den senaste versionen av ditt operativsystem.
- Rensa cache och cookies i din webbläsare.
- Kontrollera din internetuppkoppling, så att du har en stadig uppkoppling och inte är begränsad.
"Du kan inte använda Klarna för den här transaktionen"
Detta betyder att du inte kommer kunna slutföra köpet med Klarna, det kan bero på olika saker som tillgänglig kredit eller liknande. För att slutföra köpet behöver du använda en annan betalmetod.
Fick du svar på din fråga?
Kundservice
Öppettider
Måndag - Fredag kl. 8-19
Lördag - Söndag kl. 10-14
Övriga helgdagar har vi stängt