Städhjälp blev familjens räddning: ”Underlättar allt”
Det kan vara svårt att hinna med allt i vardagen. Barn som ska lämnas, mat som ska lagas och jobb som ska hinnas med. För familjen Moland blev Hemfrid lösningen.
”Vi sparar så mycket tid i vardagen”, berättar Angelica Moland.
37-åriga Angelica Moland bor i ett radhus tillsammans med sin man och deras två barn i Silverdal strax utanför Stockholm. Både hon och maken har tidskrävande jobb som innefattar mycket resor vilket gör att vardagsbestyr, så som att städa, ibland bortprioriteras. Därför valde det att för några år sedan testa Hemfrid.
Vill du veta mer om Hemfrid – läs mer här.
– Vi sparar så mycket tid på att ha hjälp i vardagen. Jag och maken både jobbar och reser mycket och vill därför inte behöva lägga tid på städning när vi är lediga. Tack vare Hemfrid kan vi göra sådant vi vill, som att leka med barnen, träffa vänner och träna, säger Angelica Moland.
”Underlättar allt”
Det tog inte lång tid innan familjen Moland märkte en stor förändring hemma. Inte nog med att hemmet alltid är rent och fint, de hade även mer tid och ork att umgås med varandra.
Hemfrids egna produkter är skonsamma för miljön och ditt hem.
– Ärligt talat så underlättar det allt. Vi bråkar framförallt mycket mindre om städrelaterade saker, men har även mer tid att umgås. Dessutom ger det en sådan sinnesro att veta att någon hjälper en att hålla rent och snyggt hemma, säger hon.
Skräddarsytt upplägg
När man blir abonnemangskund hos Hemfrid får du regelbunden städning med skräddarsydda lösningar. Angelicas familj har städning varannan vecka och får då även hjälp med strykning av kläder. Utöver veckostädning har de också använt flera av Hemfrids olika tjänster så som fönsterputs och storstädning. Alltid med ett upplägg som är anpassat efter deras behov.
Vill du veta mer om Hemfrids olika tjänster? Klicka här.
Dessutom får man en personlig kontakt som hjälper till att planera städningen efter dina behov och en utbildad Hemfridare som tar hand om ditt hem, något som känns väldigt tryggt och smidigt tycker Angelica Moland.
– Hon kan varje vrå i mitt hus. Vi har fått en sådan fin relation som gör att jag kan ge ärlig feedback och där hon känner sig trygg och välkommen i mitt hem.
En trygg städtjänst
Sedan Hemfrid grundades 1996 har de arbetat med trygghet och hållbarhet, både för kunder och medarbetare. Schyssta villkor är, och har alltid varit, grundläggande för Hemfrid. Till exempel att företagets alla anställda har kollektivavtal, det är något som familjen Moland värdesätter högt.
Med Hemfrids app kan du enkelt administrera dina städtillfällen själv.
– Det är klart att man kan välja en annan städtjänst och få bra resultat, men tar det lika stort ansvar för sina medarbetare och för mig som kund? Tveksamt.
Skulle du rekommendera Hemfrid?
– Ja! Och jag är förmodligen Hemfrids mest kräsna kund. Pedant utan dess like. Om jag någonsin har varit missnöjd med något, kommer de tillbaka och gör om allt. Det är bra service tycker jag. Förstår inte människor som inte använder sig av deras tjänster, säger Angelica Moland avslutningsvis.