Hemnet visar ”Vägen hem” i ny kampanj
Sedan 1998 har Hemnet sett det som sin viktigaste uppgift att göra resan till att hitta ett nytt hem så enkel, effektiv och smidig som möjligt. Det är bakgrunden till “Vägen hem” – Hemnets nya kommunikationskoncept som lanserades under september.
Reklamkampanjen Vägen hem syns på TV4 och i sociala medier.
På Hemnet ska man som säljare få möjlighet att nå ut till alla som vill köpa, och som köpare ska man få tillgång till alla tillgängliga hem. Därför har idén alltid varit att samla så många bostäder, säljare, köpare och fastighetsmäklare som möjligt på en och samma plats.
Värdet av en öppen bostadsmarknad
Den 19 september lanserades Hemnets nya kommunikationskoncept “Vägen hem”, genom en bred kommunikationssatsning och en reklamkampanj som syns på TV4 och i sociala medier. Jessica Sjöberg är kommunikationschef på Hemnet och ansvarig för arbetet med att ta fram det nya konceptet.
Vad är budskapet bakom kampanjen?
– Kampanjen handlar om att vi tillgängliggör stora delar av bostadsmarknaden för hela Sverige och göra det enklare för fler att hitta rätt. Vi vill helt enkelt säkerställa en öppen bostadsmarknad som är tillgänglig för alla och som får plats i din ficka.
Jessica fortsätter:
– Hemnet är Sveriges största destination för bostäder med störst räckvidd och högst engagemang. Det är därför miljontals bostadsökare vänder sig till Hemnet för att hitta sitt nya hem, och varför 9 av 10 sålda bostäder har annonserats hos oss. På Hemnet möts bostadssäljare, köpare, fastighetsmäklare, bostadsutvecklare, banker, försäkringsbolag och andra som agerar på och omkring bostadsmarknaden. Alla de här grupperna tjänar på att finnas, samt hitta varandra, på samma plats.
Vilket värde skapar Hemnet för de olika målgrupperna?
– Som bostadsköpare hittar du bostäder till salu, kommande försäljningar, slutpriser och prisutvecklingsstatistik för ditt område på Hemnet. Som säljare kan du välja mellan olika annonspaket beroende på hur mycket du vill investera i din annonsering, och få tillgång till statistik för hur din annons presterar. Du som ännu inte tagit steget till försäljning kan hitta en fastighetsmäklare genom en lokalt relevant och dagsaktuell mäklarlista.
Hon fortsätter:
– Just nu satsar vi mycket på att göra våra appar ännu bättre och mer användarvänliga. Vi jobbar också med att förbättra upplevelsen av att vara inloggad på Hemnet, genom att inom kort erbjuda en värdeindikation för dig som har lägenhet, samt tillgängliggöra statistik för hur intresset ser ut för liknande bostäder i ditt område. Kort sagt jobbar vi hela tiden med olika produkter och tjänster, som ska göra livet lättare för våra användare och leda till bättre bostadsaffärer!