Trångt i Stockholms tunnelbana? Det är ännu trängre på Hemnet!
Förra året hade Hemnet cirka 500 miljoner besök. Det är otroligt många, och bra att veta för dig som ska sälja eller köpa en bostad. Ju fler personer som upptäcker en bostad som är till salu – desto bättre förutsättningar för en lyckad affär.
För att uppmärksamma värdet med Hemnets stora publik går vi under maj ut i en kampanj med fokus i Stockholm. Hemnet är den bostadsplattform i Sverige med absolut störst räckvidd och flest besökare. Det är bra att känna till när du står inför ditt livs kanske största affär och vill nå så många spekulanter som möjligt. Genom att göra bostadsmarknaden synlig för en stor del av den bostadsintresserade befolkningen bidrar vi också till en mer transparent marknad. Att så många kan se och jämföra det som finns till salu gynnar helt enkelt alla!
Våra 500 miljoner besök är däremot en stor siffra som kan vara svår att greppa. För att göra den mer relaterbar har vi valt ut några av Stockholms mest välbesökta tunnelbanestationer där vi jämför hur många som besöker respektive station per dag – med hur många som besöker Hemnet varje dag. Och även om vi tycker att tunnelbanan är en utmärkt plats för marknadsföring, åker ju de flesta av oss inte tunnelbana för att titta på annonser. Men till Hemnet kommer alla våra besökare faktiskt bara för att titta på (bostads)annonser. Det är inte så dumt att kunna nå ut till alla man vill ska se genom en enda plats, och bra att veta när man ska välja marknadsföring för en bostad som är till salu.
Andra exempel på besök per tunnelbanestation per vecka:
St Eriksplan: 14.300 per dag
Tekniska: 17.200 per dag
Gärdet: 7.800 per dag
Slussen: 67.000 per dag
T-centralen: 134.100 per dag
Mariatorget: 13.200 per dag
Hemnet: 1.300.000 per dag