Hemnet förändrar utseendet – loggan först ut
Under hösten kommer Hemnet att stegvis uppdatera sin grafiska profil. Hemnet grafiska identitet har vuxit fram under dess 20-åriga historia. Den gröna färgen och huset i logotypen har varit med nästan sedan starten, men har genomgått flera moderniseringar genom åren.
Hemnets nya logga.
– Hemnet är ett av Sveriges mest omtyckta varumärken och digitala platser, därför vill vi gå varsamt fram när vi förnyar den grafiska profilen. Det här arbetet har inte handlat om att kasta ut allt och börja om från början. För oss har varje steg i processen handlat om att göra förändringar av rätt anledning och inte bara göra om för sakens skull, säger Jessica Sjöberg, Chief Communication Officer på Hemnet.
I den nya grafiska profilen får Hemnet en ännu grönare kostym med en rikare pallett. Anledningen är att förstärka varumärkesassociation men också skapa en varmare digital miljö för att förbättra användarupplevelsen ytterligare och lämna rum för Hemnets viktigaste innehåll – bostadsannonserna.
Den nya grafiska profilen kommer att uppdateras på Hemnet under hösten 2019 och våren 2020, där logotypen är det första elementet att uppdateras.