Så fick de Sveriges nöjdaste bostadskunder
Med fokus på kvalitet, tydligt informationsmaterial och pålitlighet under hela processen har Peab positionerat sig som en trygg aktör på marknaden med Sveriges nöjdaste bostadskunder 2021.
– Vi tar hand om varje kund individuellt och ger personlig service, säger Emma Arpe, sälj- och kundansvarig på Peab Bostad.
Lisbeth och Tommy är två nöjda bostadskunder, bosatta i Peabs projekt Hamnutsikter på Hammarö.
Peab Bostad är en av Sveriges största bostadsutvecklare med över 60 års erfarenhet av att utveckla hem i hela Sverige. Eftersom Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag som innefattar många olika yrkesgrupper är det viktigt att alla arbetar med samma tänk och mot samma mål, menar Emma.
Klicka här för att läsa mer om Peabs vinst.
– Vi arbetar väldigt hårt med våra kärnvärden i Peab: att alltid vara jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga. Vi får med hjälp av våra kärnvärden ett gemensamt mål och att ha de nöjdaste kunderna är såklart en jättestor del av det, säger Emma.
Lyhörda och personliga
En av faktorerna som gör att Peab utmärker sig på marknaden är deras kundkontakt. Det personliga kundbemötandet är något de värderar högt. Som köpare har du en och samma kontaktperson genom hela köpprocessen, någon som finns där under hela resan och blir den person du kan vända dig till med eventuella frågor eller funderingar.
Emma Arpe är sälj- och kundansvarig på Peab Bostad.
– Vi är lyhörda och personliga. Vi är duktiga på att återkoppla och jobbar inte med automatiserade svar. Vi tar hand om varje kund individuellt och ger personlig service, berättar Emma.
Hon fortsätter:
– Att köpa en bostad är ofta ens livs största affär och att ha samma person som guidar en genom alla olika delar skapar trygghet, och det behöver man få känna. Sedan sparar det naturligtvis också väldigt mycket tid eftersom man slipper bli slussad mellan olika personer och avdelningar.
Vill du läsa mer om Peabs vinst? Klicka här!
“Vi saknade ingenting”
Lisbeth och Tommy är två av många som flyttade in i Peabs nya projekt Hamnutsikten på Hammarö. Projektet är det som hade Sveriges nöjdaste kunder 2021 – och vann dessutom priset för bästa projekt samma år. Både Lisbeth och Tommy är väldigt nöjda med kontakten och bemötanden från Peab.
Lisbeth och Tommy bor i Hamnutsikten på Hammarö – projektet som hade Sveriges nöjdaste kunder 2021.
– Var det någonting som krånglade precis när vi hade flyttat in så fixade Peab det. Vi fick bra information under resans gång, vi saknade ingenting. Vi stormtrivs i vårt nya hem och njuter av att bo här, säger Lisbeth och får medhåll av Tommy.
Smidig upplevelse för kunden
Peab lägger stor vikt vid att kunden ska ha en så smidig och härlig upplevelse som möjligt. Dessutom är de måna om att man som kund är medveten om, och delaktig i, alla moment under resans gång.
– Hos oss blir kunden sedd. Trots att vi är ett storbolag så har vi korta beslutsvägar, vi vill alltid leverera och hjälpa till. Skulle det uppstå en utmaning eller ett hinder på vägen så löser vi det. Vi är bara ett samtal eller mail bort, säger Emma Arpe på Peab avslutningsvis.