Succé för kommersiella fastigheter på Hemnet
Nyligen genomförde Hemnet en förändring för kategorin ”Övriga” som innebär att kommersiella objekt till salu visas under kategorin. En viktig faktor bakom förändringen var feedback från mäklare runt om i landet.
Antalet nya annonser för kommersiella objekt ökade med över 200 procent i februari, och intresset är stort bland Hemnets besökare.
Sedan det blev möjligt att annonsera för kommersiella fastigheter har det tagit rejäl fart på Hemnet, förklarar Erik Segerborg, Chief Product & Strategy Officer på Hemnet. Förändringen kom till efter att mäklare i landet efterfrågat möjligheten att annonsera för kommersiella fastigheter på Hemnet.
– Det fullkomligt forsar in annonser för kommersiella fastigheter. Alltifrån skolor till minigolfbanor och gatukök, säger han.
Hemnet är främst en sajt för bostäder, men det är också en effektiv kanal för kommersiella fastigheter. Antalet nya annonser för kommersiella objekt ökade med över 200 procent i februari, och intresset är stort bland Hemnets besökare.
Slopat gamla regler
Tidigare kunde mäklare publicera kommersiella objekt som var kopplade till privat boende, men inte hotellverksamhet. Och de kunde endast publicera kommersiella objekt som hade max 7 lägenheter. Regler som nu slopats.
– Kommersiella fastigheter får väldigt mycket trafik, vilket är extra kul med tanke på att det ofta är B2B-försäljning. Där är det färre drömmare. Men å andra sidan – vem drömmer inte om en egen minigolfbana?
Klicka här för att hitta till Övriga-kategorin på Hemnet.
Erik Segerborg, Chief Product & Strategy Officer på Hemnet